середа, 27 січня 2016 р.

                                                                    Час формує нове покоління читачів,
але місце бібліотекаря не  змінюється,
                                                                        воно лише знаходить
                                        новий глибокий зміст,
                              нові можливості.
ВПРОВАДЖЕННЯ У  ПРАКТИКУ ШКІЛЬНИХ БІБЛІОТЕК НОВИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
Бібліотеки завжди були осередком інформації — це факт, але останнім часом статус бібліотеки як науково-освітнього, інформаційного та  культурного центру значно підвищився. Протягом останніх років бібліотекарі практикують не лише інформаційне забезпечення підростаючого покоління, а  й надають можливість цікаво та  корисно провести вільний час. Стрімкий розвиток інформаційних технологій впливає на зміст і форми бібліотечної роботи. Інноваційні технології — радикально нові чи вдосконалені технології, які істотно поліпшують умови виробництва або самі є  товаром. Інформаційні (або інформаційно-комунікаційні) технології — це сукупність методів, виробничих процесів, інтегрованих з  метою збирання, опрацювання, зберігання, розповсюдження, показу й  використання інформації в  інтересах її  користувачів. Серед традиційних форм масових заходів з’явилися нові, інтерактивні. Вже давно зрозуміло, що електронні посібники, ігрові ресурси більш привабливі для сучасних дітей. Комп’ютери продовжують завойовувати світ, тому, безперечно, формувати інформаційну культуру неможливо без залучення нових інформаційних технологій, можливостей мережі Інтернет. Комп’ютер для бібліотекаря — це засіб та  інструмент швидкого, точного, повного отримання інформації. Завдяки комп’ютеризації стало більш очевидно, що бібліотека — це центр збереження та  поширення не  тільки самих документів, а  й орієнтир для читачів у  пошуку інформації про них. Крім того, комп’ютер — це привабливий для дітей технічний засобів, один зі способів залучення до  бібліотеки, пробудження інтересу до  книги, до  пізнання. Адже від знайденої з  допомогою комп’ютера інформації читачі потім переходять до  книжкових полиць. Такий своєрідний міст між віртуальним світом і  реальною бібліотекою сприяє її  популярності, поєднуючи старі форми з  новітніми інформаційними технологіями, перетворюючи бібліотеку на особливе інтелектуальне середовище, що спонукає до  здобуття знань. На сьогоднішній день бібліотекарі нашого району використовують: 1. Нові форми роботи із залученням комп’ютерних технологій: огляд нових ресурсів Інтернету; електронні виставки, дайджести; випуск бібліографічних списків; віртуальні екскурсії по  бібліотеках; комп’ютерні презентації; прем’єри дисків; мультимедійні перегляди; відвідування віртуальних музеїв світу; Час формує нове покоління читачів, але місце бібліотекаря не  змінюється, воно лише знаходить новий глибокий зміст, нові можливості. ВИДАВНИЧА ГРУПА «ОСНОВА» № 6  (42) червень 2014 р. ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД 3 конкурс мультимедійних проектів; відеобесіди; урок-навігація; чат-конференції та  інші… 2. Новітні інформаційні технології: Інтернет-сторінки, блоги; сайти шкільних бібліотек; медіаогляди; інтерактивні засоби для проведення заходів; дистанційне інформування читачів; інформаційно-бібліографічне обслуговування читачів. Розроблені бібліотекарями мультимедійні пре- зентації являють собою поєднання найрізноманітніших засобів надання інформації. Поєднання динамічного зображення, звуку та  дизайнерської графіки значно посилює сприйняття інформації порівняно з  простим виступом бібліотекаря. Однак, хочу зазначити, всі ці заходи, у  першу чергу спрямовані на  популяризацію бібліотечного фонду, на  залучення дітей до  читання літератури різних видів і  жанрів. Діти із задоволенням беруть участь у  віртуальних мандрівках і  прогулянках, медіапригодах. Тому основними пріоритетами в  застосуванні новітніх технологій у  шкільній бібліотеці є: значне скорочення часу на  обслуговування користувачів; збільшення кількості відвідування та  книговидачі; можливість добору інформації за  максимально короткий термін із максимальної кількості джерел; можливість самостійного пошуку інформації; уміння працювати з  різними видами джерел інформації; найповніше розкриття фонду бібліотеки; осучаснення навчального процесу; підвищення інтересу до  бібліотеки; формування позитивного іміджу бібліотеки. Бібліотечна інновація — це оригінальна, нестандартна ідея, методика, проект, які виходять за межі існуючих канонів і традиційних форм і відображають новий підхід до  змісту й  організації бібліотечного обслуговування, до технології управління бібліотекою. Вона спонукає бібліотекарів мислити, міркувати, відстоювати свою точку зору, налаштовує їх  на творчу активність. Тому можливими послугами, які шкільна бібліотека може надавати своїм користувачам завдяки інформацій- ним та  інноваційним технологіям, є: 1) надання комп’ютерного часу; 2) користування електронною поштою; 3) скачування або запис інформації на  дискети, диски DVD, CD, флеш-накопичувачі; 4) роздрукування на  принтері; 5) консультації з  використанням програм Word (редагування текстів), Excel (складання таблиць і  графіків), Paint (редагування малюнків і  зображень), Flash (перегляд відеоматеріалів), Mediaplayer (прослуховування музики) тощо; 6) виконання віртуальних довідок; 7) складання вебліографії на  задану тему; 8) видача електронних видань; 9) виставки з демонстрацією мультимедійних документів; 10) навчання користувачів мультимедійних технологій; 11) масові заходи з  використанням мультимедійних технологій. Час формує нове покоління читачів, але міс- це бібліотекаря не змінюється, воно лише отримує новий глибокий зміст, нові можливості. 



Немає коментарів:

Дописати коментар